MASZ PYTANIA?
mail: refleksologwarszawa@wp.pl   tel: 511 202 387

Jak za pomocą refleksologii ukoić nerwy

Kilka lat temu byłam tak zestresowana, że nie potrafiłam cieszyć się życiem. Pamiętam, że jedyny czas kiedy czułam trochę luzu, to był piątkowy wieczór i sobota. W niedzielę już nie odpoczywałam. To był czas, kiedy zaczynały się myśli jak okiełznać tydzień w pracy i  nie zwariować. Nie dało się ich wyłączyć. Szukałam pomocy, jak przespać całą noc. Wtedy nie znałam jeszcze refleksologii. Niestety. Teraz już wiem jak za pomocą refleksologii ukoić nerwy.

.

.

Właśnie dlatego bardzo, bardzo empatycznie podchodzę do osób, którym stres nie pozwala prawdziwie odpocząć.  Jestem przeszczęśliwa, kiedy słyszę że za pomocą pracy na stopach, czyjeś podejście do świata się zmieniło. Stres odpuścił. Osoba uważniej zaczęła patrzeć na świat i zwyczajnie się nim cieszyć.

Osoby, które przychodzą do mnie na refleksologię „bo są zestresowane” po serii zabiegów mówią, że stały się: „wyluzowane życiowo”, „uważniejsze w obserwowaniu świata”, „bardziej czułe na dotyk partnera”. Przestały przejmować się sytuacjami, które wcześniej z łatwością wyprowadzały je z równowagi. To spostrzeżenia dotyczące strefy psychicznej.
Ale jest też ciało, które stało się bardziej lekkie, kark i ramiona rozluźniły się, przyszedł głęboki dający wypoczynek sen. A to tylko kilka efektów, które są najczęściej dostrzegane. Każdy z nas jest inny. Dlatego zawsze jestem ciekawa jak zareaguje ciało nowej osoby, która pojawia się na rozpracowanie stóp.

.

Jak za pomocą refleksologii ukoić nerwy

.

.

To pierwszy wpis, w którym przekazuję Wam swoją wiedzę i doświadczenie, jak pracuję z osobą aby zlikwidować konkretny problem. Informacje którymi się z Wami dziele wynikają z mojej codziennej  praktyki. Pokazuję ukierunkowaną pracę na stopach, która w przypadku osób, z którymi pracowałam przyniosła dobre efekty. Czasem zaskakująco dobre – nawet dla mnie.

.

.

Na początek kilka zastrzeżeń:

➡ Dzielę się swoimi spostrzeżeniami jako osoba, która przeprowadziła setki zabiegów refleksologii stóp. Osoby z którymi współpracowałam, zazwyczaj spontanicznie mówiły, co w ich życiu się zmieniło. Często same były tymi zmianami zaskoczone.

➡ Osoby, które przychodziły na refleksologię, zadały sobie trud aby obserwować swoje ciało. Analizowały jak odczuwały rzeczywistość przed zabiegami i po nich.

➡ Odwołuję się do złego, szkodliwego stresu a nie tego mobilizującego.

➡ Niektóre osoby obserwowały wyraźne zmiany już po 1-2 zabiegach, inne potrzebowały więcej czasu.

➡ Patenty, które sprawdziły się w mojej praktyce, zadziałały nie tylko dzięki pracy moich rąk. Konieczna była współpraca osoby, która do mnie przyszła. Chodzi głównie o zmianę nawyków żywieniowych i wykonywanie ‚pracy domowej’ o czym będzie później.

Zapraszam do lektury i zapisania się na refleksologię.

Którym refleksom poświęcam najwięcej pracy chcąc zlikwidować napięcie w ciele i umyśle?

.

.

Z mojej praktyki najważniejsza jest praca na paluchu, refleksach mózgu i przysadki mózgowej. Przysadka mózgowa ma za zadanie regulować pracę wszystkich gruczołów wydzielania wewnętrznego. Te z kolei wpływają na pracę serca, oddychanie i ciśnienie krwi. Wyregulowanie tych trzech powyższych kwestii sprawia, że osoby czują się odprężone.

.

Refleksy tarczycy (główne i wspomagające) muszą być dokładnie rozpracowane w każdym kierunku, aby wyregulować temperaturę ciała, wyciszyć organizm i uwolnić od stresu.

.

Trzustka reguluje gospodarkę cukrową w organizmie produkując insulinę. Uwalnia krew od nadmiaru cukru, który nie może być wchłonięty przez komórki (np. przy insulinooporności). Cukier zostaje przekształcony w energię a osoba czuje się witalnie.

.

Nadnercza to fabryczki hormonów strachu, walki i ucieczki, a także hormonów utrzymujących stałe ciśnienie krwi. Produkują hormony m.in. adrenalinę. Przygotowują organizm na spotkanie z niebezpieczeństwem i odpowiednie zachowanie w sytuacjach zagrożenia, stresu czy silnego napięcia.

.

Sporo uwagi poświęcam układowi moczowemu. Nerki uwolnią wodę, której nadmiar może utrudniać pracę serca, a także regulują poziom minerałów.

.

Im większy stres tym szybciej bije serce. Układ krążenia, nie ma na stopach własnej powierzchni refleksów. Refleksolog bazując na swoim doświadczeniu, dokładnie przygląda się i rozpracowuje refleksy klatki piersiowej i płuc.

.

W mojej praktyce dodatkowo stosuję techniki głębokiego oddychania, aby krew zdecydowanie się natleniła a tętno unormowało. Dzięki temu zabiegowi pobudzam również do pracy układ limfatyczny.

Często rozpracowania wymagają też refleksy ramion i łopatek, co usprawni obieg krwi. Spięty jest kręgosłup zwłaszcza odcinek piersiowy.

.

Linia przepony rozluźni napięcie znajdujące się w klatce piersiowej. Dlatego nigdy o niej nie zapominam.

.

Olbrzymi wpływ na układ krążenia ma układ trawienia. Nieprawidłowa praca układu krążenia powoduje stres. Wyłania się zależność ZŁE ODŻYWIANIE –> ZŁE KRĄŻENIE –> STRES

.

.

To jest odpowiedni moment aby powiedzieć trochę na temat żywności, która stresuje organizm.

.

.

Żywność, która stresuje organizm

 

 



Produkty spożywcze, które stresują organizm mają działanie pobudzające. Spożywając je, można nadmiernie obciążyć wątrobę lub spowodować duże wahania cukru we krwi, co jest szkodliwe w dłuższej perspektywie.

.

.

Kofeina

Zawarta m.in. w kawie, herbacie, czekoladzie, napojach typu cola, napojach energetyzujących.
Powoduje wydzielanie adrenaliny, co prowadzi do zwiększenia poziomu stresu. U osób uzależnionych od kofeiny można zaobserwować tzw. wyczerpanie nadnerczy. Hormony stresu zaburzają przemianę materii. Zbyt duża ilość kofeiny powoduje takie same skutki jak długotrwały stres.

 

Alkohol

To główny produkt stresujący organizm, mimo że większość z nas pije aby stres zwalczyć.  Wymieniam go w drugim podpunkcie mając nadzieję, że jednak nie sięgamy po niego tak często, jak po kofeinę.  Alkohol pobudza wydzielanie adrenaliny, a to z kolei powoduje napięcie nerwowe, drażliwość i bezsenność. Nadmiar alkoholu powoduje powiększenie złogów tłuszczu w sercu i osłabia układ odpornościowy. Zmniejsza zdolność wątroby do usuwania nadmiaru toksyn.
Kiedy przeżywamy stres, nasz organizm wytwarza kilka trucizn. Jeśli wątroba nie pozbędzie się ich, krążą one w naszym ciele powodując szkody.

.

.

Słodycze

Cukier zapewnia chwilowy przypływ energii, jednocześnie osłabiając nadnercza. Prowadzi to do nadmiernej drażliwości, przygnębienia, obniżenia koncentracji. Obciąża trzustkę i zwiększa prawdopodobieństwo zachorowania na cukrzycę.

.

.

Słone potrawy

Sól zwiększa ciśnienie krwi, wyczerpuje nadnercza, powoduje niestabilność emocjonalną.  Dużą zawartość soli znajdziemy w przetworzonej żywności: bekon, szynka, pikle, kiełbasa. Spożywamy ją nawet o tym nie wiedząc. Na przykład w postaci glutaminianu sodu.

.

.

Tłusta żywność

Duża zawartość tłuszczów nasyconych znajduje się w produktach mięsnych, mleczarskich, smażonych. Tłuszcze, zwłaszcza tłuszcze typu trans (rakotwórcze, niszczące nasze DNA) są dodawane do popularnych bezwartościowych przekąsek np. czipsów. Tłuszcze niepotrzebnie obciążają układ sercowo-naczyniowy.

.

.

Mleko i produkty nabiałowe

Zawierają kazeinę. Nasz układ pokarmowy nie jest przystosowany do jej trawienia. Dodatkowo może ona powodować alergie.

No tags

No Comments Yet.

What do you think?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *